Jak zacząć podciąganie, by się nie uszkodzić?

5 January 2022

Podciąganie to tani sposób na ćwiczenia dające dobre rezultaty. Nachwyt i podchwyt to terminy, które warto poznać!

Drążki oczywiście trochę kosztują i zajmują miejsce w domu, ale to jednorazowy wydatek i do ich obecności nad drzwiami czy na ścianie można się łatwo przyzwyczaić.

Poza tym podciąganie się na drążku świetnie rozwija mięśnie górnej części ciała, ale nie tylko. Ćwiczenia na brzuch czy nogi też można robić wisząc w powietrzu.

Korekcja postawy, rozwój mięśni grzbietu i ramion to jednak podstawowa konsekwencja podciągania!

Podciągnie czas zacząć

Nachwyt występuje wtedy, kiedy duży palec chwyta drążek od dołu i podchwyt, kiedy zwisamy na palcach tak jak to robią małpy na gałęziach. Nachwyt i podchwyt mogą być szerokie, bądź wąskie. W zależności od ułożenia rąk względem ramion trenujemy różne mięśnie. Ale to tylko prosty podział metody ćwiczeń na drążku.

Na czym ćwiczyć?

Oczywiście na drążku. Są takie naścienne, ale najprostsze, tańsze i najłatwiejsze w montażu są drążki rozporowe. Pamiętajcie, że tani nie znaczy dobry. A te dobrej jakości muszą kosztować co najmniej kilkadziesiąt złotych. Będziecie na nich wisieć, muszą więc gwarantować Wam bezpieczeństwo. Przed zakupem koniecznie trzeba zmierzyć szerokość drzwi (drążki też są różnej szerokości) i sprawdzić czy macie na tyle szeroką, w sensie grubą, framugę, by zainstalować drążek.

Przy instalacji koniecznie postępujcie zgodnie z instrukcją, bo drążek musi być naprawdę dobrze przymocowany.

Jak ćwiczyć?

Na początek polecamy wyposażenie się w rękawiczki treningowe, zwane też kulturystycznymi. Skóra na rękach wygląda źle przy stałym podciąganiu się, ale też zwyczajnie boli bez rękawiczek.

Poza barkami, plecami i ramionami drążek można wykorzystać choćby przy treningu brzucha. Wystarczy zawisnąć w stałej pozycji i podciągać skrzyżowane w stopach nogi aż po łokcie. Szybko zobaczycie, że mięśnie brzucha czują taki wysiłek.

Wszyscy eksperci od podciągania podkreślają, żeby nie ćwiczyć na wariata. Podciągamy się dynamicznie, ale nie szybko. A wracamy do pozycji wyjściowej spokojnie, a nie opadamy bezwładnie, nawet na końcu serii.

 

Zobaczcie 35 rodzajów podciągnięć:

 



Witaj na stronie Klubu Sportowego Orion Poznań. Dzielimy się tu naszą pasją do aktywnego trybu życia. Mówimy o zdrowiu, odżywianiu i różnych dyscyplinach sportowych oraz pokazujemy jak działa nasz Klub!

Jeśli chcesz się z nami skontaktować napisz do nas przez nasze kanały społecznościowe!





Stowarzyszenie Klub Sportowy ORION,
zarejestrowane dnia 06.07.2021
KRS 0000909878
NIP 7792528340
REGON 389378375